-
Zorg dat de tekst boven de inschrijfbutton voor de nieuwsbrief het reptielenbrein stimuleert. Ons reptielenbrein (waarover later meer) wil niets missen. Voorbeelden hiervan zijn:
- “Mis niet langer onze aanbiedingen.”
- “Gratis ebook/whitepaper/appeltaart bij inschrijving.”
- “Ontvang korting op je bestelling.”
- “Mis nooit ons laatste nieuws.”
Ons brein reageert veel sterker op dit soort teksten dan op “Blijf op de hoogte”. Vervang deze tekst dus meteen.
- Geef iets weg. Ook al is het klein. Onze hersenen zijn erg gevoelig voor cadeautjes. Dat kan iets groots (een link naar een whitepaper of korting) of iets kleins (exclusieve content) zijn.
-
Bedien je meerdere doelgroepen? Overweeg dan je nieuwsbrief te segmenteren. Zo zorg je dat abonnees altijd waardevolle content voorgeschoteld krijgen.
- Maak gebruik van sociale bewijskracht. Mensen horen graag bij de massa. En als al 1.654 mensen de nieuwsbrief met veel plezier lezen, zal het wel interessant zijn. Toch?
- Speel in op de hype rond gegevensbescherming. Stel je abonnee gerust. De opgehaalde gegevens worden alleen ingezet om jou leuke artikelen toe te zenden. En worden natuurlijk veilig opgeslagen.
- Gebruik een contrasterende kleur voor je aanmeldbutton. Liefst eentje die een beetje vloekt met je huisstijlkleuren. Vind de huisstijlpolitie niet leuk, maar werkt wel…
-
Testen, testen, testen. We kunnen het niet genoeg benadrukken. Elke gebruiker is uniek en jammer genoeg vormen bovenstaande punten geen garantie tot een daverend succes. Door te testen kun je bovenstaande tactieken wel finetunen. En dat leidt uiteindelijk weer tot een hogere conversie van jouw online uitingen.
Superlatief werkt samen met haar klanten onder meer aan conversieoptimalisatie en effectieve e-mailmarketing. Heb je een vraag of hulp nodig met jouw website of applicatie? Stuur ons een berichtje of bel ons met je verzoek op 010-762 07 11.