Voor fischer ontwikkelden wij al diverse toepassingen. Zo zetten we voor de marktleider in bevestigingsmaterialen onder meer een een Content Delivery Network op. Ook de productselector in je lokale bouwmarkt draait op een toepassing van Superlatief. De product finder app ontwikkelden we al een tijdje terug. Toch is deze nog actueel. In Frankrijk won de app afgelopen zomer de Trophée du Négoce voor beste Website/Applicatie.
Het Franse Négoce, een vaktijdschrift voor de bouw en doe-het-zelf, organiseert de “Trophées du Négoce” al tien jaar. De awards onderscheiden revolutionaire producten en innoverende oplossingen binnen de bouwsector. Viel vorig jaar nog de fischer DUOPOWER plug in de prijzen. Dit jaar dus de door ons ontwikkelde applicatie.
De applicatie helpt om de keuze uit het grote productaanbod van fischer te vergemakkelijken. De gebruiker selecteert in een paar stappen de toepassing en materiaal voor de bevestiging. Vervolgens wordt bepaald welke producten uit het gamma van fischer het meest geschikt zijn. De uitkomst wordt daarbij ondersteund met Installatiegegevens en aanvullende technische gegevens.
Behalve het design en ontwikkeling van de app is ook de achterliggende techniek ontwikkeld door Superlatief. Vanuit het Product Information System (PIM) van fischer wordt alle relevante productinformatie ontsloten. Middels het door ons gerealiseerde Content Delivery Network (CDN) wordt deze data vervolgens weer gebruikt in webapps, mobiele apps en binnen Point of Sale (POS) toepassingen.
De jury van de Franse onderscheiding onderstreept “het intuïtieve gebruik van de app” het” leveren van accurate informatie in een technisch complex speelveld” en de mogelijkheid voor distributeurs en retailers om de app “op eenvoudige wijze binnen de eigen bedrijfsvoering te implementeren”.
Een delegatie van fischer Frankrijk heeft de trofee op 6 juli in het Petit Palais in ontvangst genomen. En wij zijn zo trots als een pauw. Nu nog even kijken hoe we die trots aan de muur hangen. Was daar niet een handige app voor? ;)